Այսօր, ապրիլի 1-ին Հայաստանյաց Առաքելական Սուրբ Եկեղեցին տոնում է Ծաղկազարդը: Տոնը խորհրդանշում է Տեր Հիսուս Քրիստոսի հաղթական մուտքը Երուսաղեմ:
Այս օրը տարիներ առաջ Ն.Ս.Օ.Տ.Տ. Գարեգին Բ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի կողմից հռչակվել է նաև որպես մանուկների օրհնության օր, ինչը նշանակում է, որ Ս. Պատարագի ավարտին բոլոր եկեղեցիներում կատարվում է մանուկների օրհնության հատուկ արարողություն:
Ավանդության համաձայն՝ Հիսուսը եկավ ավետարանելու աղքատներին, բժշկելու սրտով բեկվածներին, գերիներին ազատելու և կույրերին տեսողություն պարգևելու, ինչպես մարգարեացել էր Եսային: Շատ կույրեր, դիմելով Հիսուսին, բժշկվեցին: Հիսուսի մուտքը Երուսաղեմի ժողովուրդն ընդունել է խանդավառությամբ` ձիթենու և արմավենու ճյուղերը, ինչպես նաև իրենց զգեստները փռելով ճանապարհի վրա և աղաղակելով. «Ովսաննա Բարձյալին, օրհնեալ լինի Նա, ով գալիս է Տիրոջ անունով, օրհնեալ լինի մեր հոր` Դավթի թագավորությունը, որ գալիս է: Խաղաղություն երկնքում և Փառք բարձունքներում» (Մարկ. 10:9-10):
Համաձայն եկեղեցու հայրերի ուսուցումների՝ Հիսուսի առջև հանդերձներ նետելը խորհրդանշել է մեղքերից ազատվելը: Ոստեր և ճյուղեր ընծայելը խորհրդանշել է առանձնակի պատիվներ և հանդիսավորություն: Ձիթենին համարվել է իմաստության, խաղաղության, հաղթանակի և փառքի խորհրդանշան: Ձիթենու և արմավենու ճյուղերի ընծայումը Քրիստոսին, որը մեռյալ Ղազարոսին հարություն տվեց, խորհրդանշում է մահվան հանդեպ հաղթանակը: Ծաղկազարդի նախօրեին` շաբաթ օրը, կատարվում է Ծաղկազարդի նախատոնակը, բացվում է խորանի վարագույրը, իսկ հաջորդ օրը ժամերգությունից հետո, բաց վարագույրով մատուցվում է Ս. Պատարագ: Ծաղկազարդի առավոտյան եկեղեցում օրհնում են ձիթենու կամ ուռենու ոստերը և բաժանում ժողովրդին: Ուռենու ոստերը, որոնք անպտուղ են, խորհրդանշում են հեթանոսներին և պտղաբերեցին միայն Քրիստոսին ընծայվելուց հետո: Ոստերի փափկությունը խորհրդանշում է Քրիստոսին հետևողների խոնարհությունը: Ուռենու ճյուղերը մեր ընծաներն են Տիրոջը, ինչպես Ծննդյան օրը մոգերի բերած ընծաները: Հիսուս Քրիստոսին ճանաչում ենք որպես Թագավոր` հաղթական պսակը գլխին, անեծքը վերացնող և կենդանություն պարգևող:
Ծաղկազարդն իսկապես շատ
գեղեցիկ ու լուսավոր տոն է հավատացյալների համար: Երեխաներն ու երիտասարդ
աղջիկներն այդ օրը իրենց վրա կրում են ծաղիկներով զարդարված պսակներ, եկեղեցիները
բազմամարդ են:
Երկուշաբթի օրվանից
սկսվում է Հայ Առաքելական եկեղեցու ամենակարևոր և գեղեցիկ տոներից մեկի շաբաթն է՝ Ավագ Շաբաթը:
Ներկայացնենք Ավագ Շաբաթվա
օրերն ըստ նշանակության: Եւ այսպես.
ԱՎԱԳ ՇԱԲԱԹՎԱ ԾԻՍԱԿԱՐԳ
ԱՄԵՆ ՕՐ
ԱՌԱՎՈՏՅԱՆ ԺԱՄԵՐԳՈՒԹՅՈՒՆ՝ սկիզբը ժ.
9.00-ին
ԵՐԵԿՈՅԱՆ ԺԱՄԵՐԳՈՒԹՅՈՒՆ՝ սկիզբը ժ. 17.00-ին
Ապրիլի 2` Ավագ երկուշաբթի: Արարչագործության
հիշատակի, նաև Անիծված թզենու և տաճարը մաքրելու օրն է:
Ապրիլի 3` Ավագ երեքշաբթի: Տասը կույսերի
հիշատակության, ինչպես նաև հրեաների հարցումներին Քրիստոսի բացատրության ու
փարիսեցիների հանդիմանության օրն է: Նույն օրը Երուսաղեմի տաճարում լսվել է
երկնային ձայնը, Տաճարի կործանման կանխատեսումը, Տաճարից Քրիստոսի վերջնականապես
հեռանալը: Եկեղեցին Ավագ երեքշաբթի հիշատակում է տասը կույսերի առակը եւ Վերջին
Դատաստանի բացատրությունը, ինչպես նաեւ Ջրհեղեղը եւ մարդկության կրկին
սկզբնավորումը:
Ապրիլի 4` Ավագ չորեքշաբթի: Մեր Տիրոջ մատնության
հիշատակի օրն է: Հիշատակվում է Քրիստոսի օծումը եւ Հուդայի մատնությունը: Այդ օրը
Բեթանիայում, Սիմոն Բորոտի տանը մի կին թանկարժեք յուղով օծել է Հիսուսին, ինչը
խորհրդանշում է Տիրոջ մոտալուտ մահը: Օծմանը հաջորդում է Հիսուսին մատնելու
Հուդայի որոշումը:
Ապրիլի 5` Ավագ հինգշաբթի: Մեր Տեր Հիսուս Քրիստոսի
վերջին ընթրիքի հիշատակության օրն է:
Վերջին ընթրիք` Ս. Հաղորդության խորհրդի հաստատում, միջօրեին մատուցվում է
Սբ. Պատարագ: Ոտնլվայի արարողությունը կատարվում է օրվա երկրորդ կեսին մինչև
երեկոյան ժամերգություն և խորհրդանշում է այն խոնարհությունը, որ ցուցաբերեց
Քրիստոս Իր աշակերտների հանդեպ: Ավագ հինգշաբթի, երեկոյան ժամերգությունից հետո
կատարվում է հսկման (Խավարում) կարգը: Այդ
ժամանակ խորանի վրա վառվում է 12 մոմ, իսկ մեկ մեծ մոմ դրվում է կենտրոնում:
Յուրաքանչյուր անգամ, երբ ընթերցվում է Ավետարանը, մեկ-մեկ հանգցնում են մոմերը,
վերջում մնում է միայն կենտրոնինը: Այն խորհրդանշում է Քրիստոսին, Ով մնացել էր
մենակ: Առավոտյան ժամերգության ավարտին կատարվում է ապաշխարողների արձակման կարգ:
Հանդիսավոր Սբ. Պատարագ ժ. 11.00-ին: Ոտնլվայի կարգը կսկսվի ժ. 16.30-ին:
Ընթացքում կօրհնվի յուղը: Հսկում, կամ Խավարում` սկիզբը` ժ.19.00-ին:
Ապրիլի 6` Ավագ ուրբաթ: Հիսուս Քրիստոսի ձերբակալության,
խաչելության, մահվան ու թաղման հիշատակի օրն է: Առավոտյան կատարվում է
ժամերգություն, ընթերցում են Ավետարաններ, որոնք բովանդակում են Հիսուսի երկրային
կյանքի վերջին ժամերը` մատնությունը, ձերբակալությունը, Պետրոսի ուրացումները,
Պիղատոսի մոտ տանելը, մահվան վճիռը, չարչարանքներն ու անարգանքը, Գողգոթայի վրա
խաչվելը, արեգակի խավարումը, մահը, թաղումը: Ավագ ուրբաթ պատարագ չի մատուցվում,
որովհետեւ Քրիստոս պատարագվեց խաչի վրա: Երեկոյան արարողությունը խորհրդանշում է
Հիսուս Քրիստոսի թաղումը: Խաչելության կարգ` սկիզբը ժ. 11.00-ին: Թաղման կարգ և
հանդիսավոր թափոր. սկիզբը` ժ. 17.00-ին:
Ապրիլի 7` Ավագ շաբաթ: Դժոխքի ավերում, Ճրագալույցի
Սբ. Պատարագ: Քրիստոսը մահից հետո իջավ դժոխք, ավերեց այն` փրկություն շնորհեց
արդարների հոգիներին: Շաբաթ երեկոյան կատարվում է Ճրագալույցի Սբ. Պատարագ:
Հընթացս Ճրագալույցի Սբ. Պատարագի, երբ տրվում է Հիսուսի Հարության ավետիսը,
վերջանում է նաեւ Մեծ Պահքը: Սբ. Պատարագից հետո կատարվում է Սբ. Հաղորդության
նախատոնակ: Ճրագալույցի Սբ. Պատարագի սկիզբը ժ. 18.00-ին:
Ապրիլի 8` Կիրակի: Սուրբ Զատիկ: Հարություն Մեր
Տիրոջ Հիսուս Քրիստոսի: Տոնական Սբ. Պատարագ: Սկիզբը ժ. 11.00-ին:
Ապրիլի 9` Երկուշաբթի: Ննջեցյալների հիշատակության
օր` Մեռելոց: Սբ. Պատարագ և ընդհանուր հոգեհանգիստ: Սկիզբը ժ. 10.30-ին:
Հայ Առաքելական Եկեղեցու տոներն իմանալն ու նշելը ամենից առաջ անհրաժեշտ է
հավատացյալին: Դրանք խորհրդավոր ու մաքրագործող են:
Комментариев нет:
Отправить комментарий